VANLIGA FRÅGOR (FAQ)

Det enklaste sättet är genom vårt kontaktformulär. Vi återkommer till dig så snart som möjligt.

Vad är affärsidén?

Affärsidén är att sälja foton och fotokonst på papper och målarduk (canvas) till konkurrenskraftiga priser, där tanken är att produkten inte bara pryder ditt hem, utan att du har även bidragit till ett välgörande ändamål.

Är ditt samarbete med välgörenhetsorganisationerna godkända av dem?

Ja! Det är viktigt att du kan lita på att 50% av vinsten verkligen går till den valda välgörenhetsorganisation. Du är välkommen att kontakta dem för att validera att de har godkänt att Ronlin Studios stödjer dem. Eftersom företaget är i uppstartsfasen och de belopp som ges till välgörenhetsorganisationerna är relativt små, är en månatlig sammanställning av de totala donationerna det bästa sättet att visa hur mycket pengar som donerats.


Erbjuder ni frakt utanför Sverige, och vad är kostnaden för frakt?

Ja! Ronlin Studios erbjuder frakt inom Europa (extra fraktavgifter tillkommer). Frakten beror på vilken typ och storlek av den produkt du köper. Under betalningsprocessen kommer du att meddelas om fraktkostnad. Vid försäljning utanför Europa, kontakta Ronlin Studios för en prisuppskattning till ditt land.



Hur lång är leveranstiden inom Sverige?

Vanligtvis tar det 4 arbetsdagar innan du har varan hos dig. Det kan skilja sig någon dag beroende på när beställningen gjordes (dag innan helgdag, sent på kvällen etc.)

 

 

Hur lång är leveranstiden till andra länder än Sverige?

För beställningar inom EU och Schengen-länderna tar det 3-10 arbetsdagar (oftast kommer produkten efter 4-5 arbetsdagar).

För beställningar utanför Europa beror det på till vilken plats produkten ska skickas till och även på speditörsbolaget. Vänligen kontakta Ronlin Studios via mail eller kontaktformuläret för att få en uppskattning av pris och leveranstid till just ditt land.



Vilka betalningsalternativ finns - är Ronlin Studios säkert?

Ja! Ronlin Studios använder säkra betalningsalternativ såsom PayPal och Payson. All betalning hanteras genom dessa välkända online-betalningslösningar på säkra, krypterade servrar. Verified by VISA och Mastercard SecureCode används vid betalning med kreditkort (hanteras också av Paypal eller Payson).


Vilken typ av material används?

Ronlin Studios använder högkvalitativa material både för våra tryck på papper och på canvas.

För utskrifter på papper är det viktigt att veta om du kommer att rama in din utskrift bakom glas. Om du tänker rama in den bakom glas, bör du välja matt papper (annars kan den blanka ytbeläggningen skapa blåa fläckar mot glaset). Om du vill hänga planschen direkt på väggen kan du välja glättat papper (eller kontakta Ronlin Studios för alternativt material att montera ditt foto på, t.ex. PVC, plexi-glas, kartong, trä, med mera).

På vissa utvalda produkter, kan du välja att få motivet tryckt på canvas och monterad på en träram. Vår canvas är ett bomulls-baserat material som ger djup och struktur till fotot. Ronlin Studios arbetar med leverantörer som använder utrustning som är särskilt utformad för just canvas. Canvas-materialet har en vikt på 390 g/m2 och anses vara en av de bästa på marknaden.


Det motiv jag vill köpa finns inte i min önskade storlek eller material - erbjuder ni special-beställningar?

Ja! Kontakta Ronlin Studios genom kontaktformuläret och vi kommer att försöka tillgodose dina behov. Vi erbjuder tryck på trä, aluminium, plexiglas etc.
Kontakta oss så hjälper vi dig att få dina utskrifter precis så som du vill ha dem.



Finns det en pengarna-tillbaka-garanti?

Nej Eftersom varje kund själv kan välja material och storlek för de olika motiven så produceras tavlorna först när kunden har genomfört beställningen och vi inte har något lager, så erbjuder Ronlin Studios inte en pengarna-tillbaka-garanti. Men om produkten har blivit skadad vid transport så ersätter vi naturligtvis den skadade produkten med en ny - kostnadsfritt.


Vad händer när jag gör en beställning?

Efter att beställningen och betalningen är gjord får du en bekräftelse via e-post. När beställningen har behandlats får du ett mail som informerar dig om att din beställning har skickats för tryck hos leverantören. Om du uppger telefonnummer vid beställning så får du ett sms när produkten finns på utlämningsstället. Telefonnumret används inte till något annat än just detta ändamål.



Jag fick inte svar på min fråga, hur får jag kontakt?